Friday, January 1, 2010

MERRY OPTIMUS AND A HAPPY NEW YEAR

A'kum. Sejak kahwin lama aku tak upload robot. Semua kat rumah kampung. Tapi, malam Krismas aritu, aku singgahlakat Metrojaya Plaza Pelangi. 2 Bulan lepas, aku nampak robot kat atasnie. Tapi time tu tengah kering sikit sebab baru kahwin. Benda lain lagi penting. So hari tu naik pelangi jap cuba nasib mana tau ada lagi. Alhamdulilah ada. Aku tak pandang kelain. Ambik dan terus bayar. Berkerut jugak bini aku tengok aku. Yela RM149.90 keluar gitu aje beli robot nie. Tapi bila dia tengok harga asal yang masih tampal kat kotak tu RM 249.90, dia pahamla. Pastu beli cadar dengan comforter dia pulak. Lagi mahal. Sampai RM200.00. Tapi dapat 3 la. Aku satu aje.
Ok. Nie adalah optimus prime versi animated yang supreme class. Supreme bermaksud Paling besarla. Sama level dengan Masterpieces-masterpieces keluaran takara jepun. Gambar atas tu scale degan deluxe class biasa. Memang besar. Dia orang tak pernah buat optimus sebesar ini. Tu yang menariknya. Yang nie boleh bercakap Tumbuk pun ada bunyi. Hayun kapak ada bunyi. Siap ada suara optimus gelak sekali. Mulut pun boleh bergerak masa bercakap. Mata pun keluar lampu.

Nie truck mode dia. Masa trak mode, lampu dia hidup time jalan. Ada bunyi siren bomba time jalan. Yang paling best, ada auto conveersion(transform) Sambil tolak, badan akan berpusing sambil mengeluarkan kepala dan tangan. So kerja nak jadikan robot tinggal sikit. Tinggal settlekan kaki aje.



Nie kapak dia. Pun besar jugak. Satu genggam jugak aku pegang batang dia. Attacchkan kat tangan, api belakang tu boleh keuar masuk.


Truck mode dia dari depan. Sekarang target aku ialah untuk ugradekan dia macam kat dalam season3 dimana dia ada sayap, tukul magnus dan matrix of leadership. Tinggal tukul magnus yang belum ada pasal kena beli ultra magnus dulu baru dapat. Insyallah dah cukup nanti aku tunjjukan optimus nie upgrade macam kat seson 3 punya last episode. Apa-apa pun aku seronok, dah ada satu lagi optimus prime dalam collection aku. kALAU ADA SAPA-SAPA NAK ADA LAGI 5 BIJI KAT METROJAYA pLAZA pELANGI. wORTH BUYING FOR YOUR CHILDREN, WIFE(HEHEHEHE) AND YOURSELF. Selamat tahun baru

No comments:

Post a Comment