Thursday, October 7, 2010

MASTERPIECE GRIMLOCK

Assalamualaikum. so ada free jap malamnie. Jadi aku nak review salah satu lagi masterpiece yang di tunggu-tunggu. Nie dia msterpiece dinobot Grimlock
Grimlock merupakan watak penting dalam siri awal transformers pada pertengahan 80an dulu masa transformers baru keluar. Grimlock merupakan ketua dinobot yang boleh bertukar menjadi seekor T-Rex.
Jadi, nie bentuk T-Rex dia masa lepas keluarkan dari kotak. Dapat crown lagi. Memang grimlock nie perasan yang dianie raja. Mentang-mentangla kuat. Tapi memang bodoh. Grimlock dan dinobot yang lain berasal dari bumi bukan dari Cybertron. Kalau G1 dulu, wheeljack dan rachet yang cipta.
Memang yang masterpiece nie mamang detail macam yang kat dalam Siri G1 dulu. Even mata yang nie pun boleh tukar dari merah ke biru.
Yang bestnya yangnie aku rasa time nak transform. Selalunya, macam masterpiece yang lain seperti optimus prime dan starscream agak mmemakan masa untuk ditransform. Kena refer manual betul-betul. Paling cepat pun 2 jam baru complete. TYapi yang nie sungguh simple dan senang. Aku buat aritu tak sampai 2 minit tanpa refer kat manual.
Yang nie juga ada disertakan sekali dengan pedang dan pistol dimana jika diletakkan kat tangan kiri akan ada lampu
Dadanya yang warna gold.
Gagah memegang pedang. Kalau bab pergi perang, Memang decepticon ada berat sikitla kalau lawan dinobot.

Nie full robotnya. Aku dengar yang terbaru akan keluar Rodimus Prime kat Masterpiece punya line. Pre-order dah ada tapi mahal dekat RM450.00. Tunggu keluarla nanti. Mana tahu dapat macam grimlock aje RM279.90








1 comment:

  1. oh ni yang beli dengan aku kat Juscoo ttebrau city kan? yang lepas tu kita pegi speedy beli aku punya cd paul mccartney kan? masa bulan puasa kan? pas tu kita g kfc kan? oppssss!

    ReplyDelete