Monday, July 16, 2012

MASTERPIECE RODIMUS PRIME

 Salah satu koleksi masterpice yang aku ada. Nie adalah Rodimus Prime. Pengganti Optimus Prime dalam siri G1 setelah optimusmati akibat cedera teruk ketika menentang megatron dalam movie pertama G1. Yang membuktikan bahawa nie rodimus yang dah jadi prime adalah seperti gambar diatas dimana terletaknya matrix of  leadership kat dadanya.
 Nie vehicle mode dia. Oleh kerana aku beli version amerika yang murah sedikit, so takdela trailer kat belakang dia. Yang jepun punya siap dapat trailer belakang tapi harga tak ingatla.
Bagi yang version yang US punya, Dia datang dengan target masternya iaitu offshot. Ini bukan minicon. Nie target naster. Sama denagn headmaster.Makna nie yang updated version sikitla. Kalau ikut versi cartoon ni, headmaster dan target masternie dalamnya manusia atau orang planet lain. Decepticon pun ada. Yang aku ingat ketua headmster decepticon kalau tak silap zarak. Alamak jauh dah melalut.
Tapi nie adalah possing rodimus prime yamg paling famous sekali. selepas dapat merampas matrix of leadership dari Galvatron didalam perut Unicron. "Light up our darkess hour" sambil lagi Stan bush "you got the touch" jadi background music sambil autobot yang ada di unicron dan cybertron merima arahan transform yang pertama dari prime mereka yang baru.

No comments:

Post a Comment