Wednesday, January 23, 2013

COMMANDER DREADWING

 Dah lama tak update blog robotnie. Selamat tahun baru untuk semua. So bagi tahun barunie. Kiat buka tirai dengan commander dreadwing.
 Dia merupakan pegawai kanan tentera decepticon dalam siri prime setelah starscream dan aracnid digulingkan.
 Beliau adalah satu-satunya decepticon yang mendapat penghormatan penuh optimus prime. Banyak kali optimus mempelawa beliau menyertai autobot namun dreadwing menolak walaupun dia sendiri kena tipu oleh decepticon sendiri. Lebih lebih lagi bila dia dapat tahu yang kematian adik dia skyquake telah dihina oleh starscream. Namun apabila disuruh pilih, megatron still lagi mempercayai starscream yang dreadwing terpaksa membayar dengan nyawanya sendiri. Kalau dia menyertai aotobot, guarantee team optimus akan menang the omega lock.
 Gambar atas menunjukkan lambang decepticon yang ada sayap. Sama seperti autobot punya elite guard. Bagi decepticon yang ada badges macamnie, memang askar rank tertinggi dan ketaatannya kepda megatron memang tidak boleh dipersoalkan. Even megatron sendiri mengagumi dreadwing sebagai fighther dan ketua armada tertinggi decepticon.Dreadwing memang askar yang pegang pada prinsip.Di medan perang, memang tiada tandingan. Autobot kalau nampak dia kecualai wheeljack pasal dia bodoh sombong mesti lari cari back up dulu. So ats semuanie Robot mode dia. Yang ke bawah pulaknie jet mode dia.
 Tak sah kalau mana mana decepticon yang boleh transform jadi fighther jet tak di transformkan jadi macross/robotech mode yang dipandu oleh Richk Hunter. Tu yang best. Sentuhan 80an still tak lekang.
Yang bawah full fighther mode dia

No comments:

Post a Comment