Tuesday, July 16, 2013

GREEN DAY (NIMROD)


Antara kumpulan yang patut datang buat konsert kat Malaysia. Mungkin sekarang tak berapa best macam dulu. Last bagi aku Green Daynie adalah American Idiot. Pastu tak berapa ambik port. Tapi karitu tengok beberapa lagu baru yang Portdy bagi boleh tahan jugak. Tapi paginie nak cerita pasal Nimrodla. Bagi kebanyakan orang, Dookie is the killer. Bagi HJ, Kerplung, Portdy aku tak tau. Arwah tobek American Idiot yang CDnya aku pegang sampai sekarang. CD arwah yang ori cuma  American Idiot aje.


Tapi bagi aku insomniac dan Nimrod. More keGreen Dayannya dari album-album lain. Lagi garing. Memang bukan untuk nak dengar kat dalam radio macam basket cage dan When I come around. While imsomniacs agak serius, Nimrodnie rasa macam agak suka-suka aje. Tapi best. Tak percaya dengarlah King For A Day. Antara favourite aku.Kat albumnie aje aku pegang dua single dia. Satu hitchin A ride yang dalam single nya lagu espionage sentiasa jadi opening Group HJ masa pergi jamming. Lagi satu redundant. Lagu redundant pun best, video clip dia pun best. Macam tengok video clip REM Immitation of Life dan Kyle Minogue Come Into My World. Beredundant.


This is also special bagi aku pasal masa belajar Kat ITM, kasetnie aje aku modalkan untuk kenal geng-geng RHCP, Soundgarden dan Guns N Roses yang lagi ramai dari aku kat sekolah dulu. Mostly budak Johor. Agak terkejut jugak.


Walaupun masa Nimrod keluar demam Green Day dah reda lama. Tapi aku tetap tunggu pasal dah dengar insomniac. So this should be better. Dan not bad jugakla pasal Nimrod agak fun untuk didengar.


Gambar cover majalah tahunan sekolahnie pun agak lawak jugak.


Yes. Beli kat Indonesia jugak. Memang syurga benda-benda macamnie. Even kaset masa belajar dulu pun beli dari orang minang kampung aku yang niaga kaset kat pasar malam.Masa tu kedai kaset Tony pun tak sampai lagi. Kat sekolah aku dapat dulu sebelum bawak pergi ITM. Aku dapat yang ori. RM11.00 aje.

2 comments: