Tuesday, September 17, 2013

DEBBIE GIBSON (ELECTRIC YOUTH)


Aku ada CD nie rupanya. Debbie Gibson. Electric youth. Favourite ramai dengan lagu Lost In Your Eyes. Love ballad yang sampai sekarang boleh dengar kat radio sekali-sekala.Kalau still ada rancangan love and dedication tak rare sangatla mintak lagunie.


So ancientnya CDnie. Aku rasa pada tahun 1988 kat Malaysianie, orang ada-ada aje yang ada CD player. Aku still darjah 3ke4 timenie. Kalau kata aku dah dengar lagunie tipu pulak. Aku darjah 4 baru pandai  3M(membaca, mengira ,meniru). Mostly aku rasa aku dengar lagu-lagu Debbie Gibsonnie masa aku tingkatan 2. Dan aku still sampai sekarang ingatkan dianie Australian. Rupanya American.


CDnie keluaran 1989. Tengok CD pun tahu takde gambar apa-apa. Tulisan aje. Still buatan Jerman lagi.


Lagu Lost In Your Eyes memang sedap. Tapi paling aku suka kat dalam CDnie lagu adalah lagu We could be together terutama sekali yang track no. 12 yang campfire mix. Mcam ala-la unpluggedla. Pakai guitar tong aje. Sesuai dimainkan kat depan ungun api masa camping kat Gunung Lumutke, Air Papanke busking kat Central Market pun boleh.


Favourite jugak keluar kat radio pada awal 1990an. Terutama sekali bila Vernetta Lopez jadi DJ petang kat stesyen Perfect 10 98.7fm dulu. Masa dia kat Class 95fm ada jugak dengar tapi rare sangatla. Still tak dengar lagi sejak dia pindah ke Gold 980.5fm. Patut kena maintu. Bila sekarangnie dah kerja driving, inila antara lagu yang akan menghiburkan aku kalau stuck kat jem kalau jemla. Aku pergi balik kerja tak jem. Tapi kalau jem, mainla lagunie.Pleaseee.



3 comments:

  1. Aku ingat aku tu jam abik periksa, kat dewan gitu, kat meja tu penuh vandalism lirik lagu tiffany if love is blind. Aku suspek sebelum tu ada paper lain, budak duk meja tu tak tahu buat, so dia ukir lirik lagu kat meja...

    ReplyDelete
  2. zaman remaja aku adalah zaman debbie gibson...rock macam mana pun lagu-lagu macam "Lost In Your Eyes","Electric Youth" mesti tau punya...tapi aku lebih suka lagu-lagu dari album Out of the Blue...

    ReplyDelete
  3. ada orang kata Britney Spears ialah jelmaan semula Debbie Gibson, bagi aku best lagi Debbie ni...electric youth memang catchy siot, aku 1st time dengar lagu ni masa aku darjah 3 ker macam tu...haha zaman NKOTB dgn Guys Next Door...

    ReplyDelete