Tuesday, July 12, 2016

HARI RAYA BERSAMA MARYAM BINTI MOHD SHAFID

Alhamdulillah keluar petang raya. Settle aje bersalin bergegas aku cari amil nak bayar zakat. Maklumla tak tau boleh bayar in advance dulu.
Berat 3.69kg.
Kakak dia dulu keluar 3.75kg. Besar lebih kurang cuma kakak dia keluar panjang sikit.Kakak dia pun suka dapat adik. Hampir tiap-tiap hari berjaga sampai pukul 2.00pagi Temankan mak abah dia tukar lampin adik.
Macam adik dia nampak aje dia hulur telefon tengok kartun.
Raya ketiga masuk paper Maryam. Paper Sinar. Secara tak sengaja. Staff hospital yang kat gambartu sedang tolak trolli makanan hari raya untuk staff yang kerja. Aku tolonglah tolak masuk lif. Dia tanya aku sakit apa? Aku cakap isteri aku bersalin. Dia tak tau ada orang bersalin kat wad yang isteri aku duduk. So dia tanya nombor bilik. Masa nak keluar wad kami kena tahan jap untuk sessi fotonie. Dia mintak izin nak masuk facebook hospital. Kami ok ajela. Tak sangka pulak masuk surat khabar.
Itupun ada orang bagitau. Tapi tak tau paper mana. Nasib baik  kawan-kawan kerja runner paper ramai. Pergi markas selak paper melayu satu-satu. Tak sempat selak Harakah dah jumpa. Hahahaha. Belilah copy lebih sikit. Memang specialla baby raya.
Ini muka Maryam sepanjang malam tak tidur.  Jadi kawan aku dan Haji tengok bola EURO dari semi sampai semalam.Akibatnya pagi tadi daftar check kat Klinik Kesihatan kuning dia 11.6. Habis kena marah dengan misi. Besok kena bawak lagi.Adoiii.Anyway, memang family aku suka sangat termasuk aku Maryamnie keluar. Dah lama tak dengar bunyi bayi nangis kat rumah. Ada kadang-kadang aku saja dengki nak dengar dia nangis. 

7 comments:

  1. Tahniah untuk tuan tanah blog ini sekeluarga.
    semoga Maryam menjadi anak yang baik dan seterusnya Muslimah yang ulung. Amin.
    so... transformers kena sorok2 la ye? Hahaha

    ReplyDelete
  2. Terima kasih. Dia tak kenal lagi transdormers, jadi still selamat lagila. Hehehe

    ReplyDelete
  3. tahniah kpd shafid sekeluarga.. atas kelahiran puteri maryam tu.. hehe
    comel sangat baby maryam tu..

    pesan yusrina lagi.. kalau kuning jaundis baby tu still naik lagi bacaannya.. petuanya, ambil halba sepeket yang harga seringgit tu, kemudian rebus dalam air sampai mendidih, and then tapis air rebusan halba tadi, campur dgn air suam.. dan lastly, bagi mandi kat maryam..
    amalkan selama 4 hari.. insyaAllah, kuning beliau akan turun.. sekian wallahu'alam

    ReplyDelete
  4. oops terlupa lak.. kim salam kat maryam yer shafid.. hehe

    ReplyDelete
  5. Pergh!!!...glamer masuk suratkabo...kena frame tu...haha...

    Btw...sedap nama baby...taklah terkehel lidah bakal suami dia nak akad nikah nanti...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pasal abah dia tergeliat nak sebut nama ibu dia masa nikah tu yang bagi simple aje. Ibu dia yang request.

      Delete