Sunday, September 10, 2017

STAR WARS THE FORCE AWAKENS MILLENNIUM FALCON

Ini merupakan antara ikon movie yang paling tersohor bagi peminat Star Wars la. Kapal Hans Solo. Millennium Falcon. Ini versi dari movie yang tahun lepas punya.Bukan yang movie-movie lama. Aku bukannya Star Wars fans. Tapi patut ada dalam koleksi mainan movie aku seangkatan dengan kereta DeLorean Back To The Future akula. 
Saiz nye pun besar. Penuh letak kat seat belakang kancil. Harganya pun besar gak. Tapi pasal tak banyak dan masa toy fair minggu lepas pun takde. Makna rasa aku orang kumpul jugakla. Star Wars fan patut kena ada satu.
Ada light dan sound. Bateri tak bagi. Bateri banyak rumah aku tapi screw driver set takde pulak. Tinggal kat rumah JB. Nak ambik malas. Hahahaha
Art kat kotak pun dah lawa. Dan kapalnie datang dengan Chewbakka,Flyn dan BB8. Hans Solo takde pasal dalam versinie Hans Solo dah mati.
Nie benda yang aku tak minat. Bagi sticker tampal sendiri. Aku tangan besor. Sticker halus-halus dan detail. Memang senget bengetla kalau aku tampal. Tak lawa nanti jadinya. So sticker aku simpan ajela. 
Tapi assemble senangla. Ada dua saperate parts aje. Tak leceh sangat.
So tinggal pasang senjata aje.
Belah belakang boleh bukak dan ada pantry la untuk 3inci punya figure. Kalau ini punya besar hanya untuk accommodate 3 inci punya figure, bayangkan Kapal Millennium Falcon untuk figure 6 inci pulak.  Yang besar barbie doll lagi. Senang cakap ini untuk entry level bagi mainan Star Wars la. Yang  figures 3 inci nie mudah dapa. So ada rezeki boleh dapatkan Hans Solo untuk buat complete set sendiri. 
Siap cockpit lagi. Ngam-ngam untuk untuk 2 figures.
So dah complete pasang semua.

Nie bila dah tekan semua button untuk keluarkan senjata. Meriam depantu pakai peluru Nerf gun, jadi banyakla sprepart aku pasal aku layan Nerf gun.

So dah complete dah. Cuma dah siapnie ada satu masalah aku.
Mana nak parking. Besor sangat.

2 comments:

  1. Tinggal beli Han Solo. Budak Tu ko boleh buang tepi naik basikal.

    Han solo never die!

    ReplyDelete
  2. Ni kan.. Hari Raya kau letak ni kat meja kueh...
    Terus champion

    ReplyDelete