Tuesday, November 29, 2011

OPTIMUS PRIMAL (BEAST MACHINES)

Salah satu lagi optimus prime yang aku ada. Ini dari siri beast machines. Besat machine keluar selepas beast wars. Yang mana robot semua boleh bertukar menjadi haiwan(predacon) tak kira decepticon atau autobot. Aku pun dah lupa apa gelaran diaorang.
Kalu geng autobot, nie lah lambang dia. Siri nie main kat TV pada masa hujung-hujung 90an kalau tak silap aku sebelum Transformers RID, armada dan cybertron muncul.

Nie beast mode dia. Jadi orang hutan. Bezanya dengan beast wars dengan beast machine, yang beast wars takde warna-warna biri macam kat body beast machine. Kalau orang hutan memang sebiji macam orang hutan siap bulu-bulu sekali. Yang beast machinenie dah jadi separuh cyberon mode pasal terkena radiasi yang aku dah takberapa ingat sangat cerita dia.

Siri nie aku tak tengok sangat pasal episod dia panjang dan berkait dengan beast wars. Lagi satu masa tu duduk kat hostel. Takkan nak tengok kartun pulak. Marahla orang. So bila balik kampung barula tengok.


Tapi athun lepas RTM 2 ada jugak ulangan siri beast machines nie tiap-tiap Sabtu pukul 7:30 pagi. So, kalau tak kerja aku tengokla. Even kalau orang rumah ajak keluarpun habiskan dulu. baru jalan. Pun ending dia pun aku tak tau. tau-tau dah tak main lagi dah kat RTM2. Tapi yangbestnya aku dapat Optimal primalnie kat pasar bundle pekan benut dengan harga RM3.00. Rezeki.

No comments:

Post a Comment