Saturday, January 26, 2013

SMOKECREEN

 Oleh kerana Hasbro tak keluar atau belum keluar lagi autobot smokecreennie, Terpaksala aku beli yang Takara Tomy Japan punya version. Mahal sikit tapi pasal dah minat belila jugak. Smokescreen merupakan watak yang paling penting dalam penghujung musim kedua PRIME. Tapi yang malas beli yang jepun punyanie tula tengok kat atas tu, sticker, weapon kena pasang sendiri. Dah jadi macam budak sekolah tadika balik. Dah la tangan aku besar dan stickernya kecil. Memang letihla.
 So, bila dah tampal, niela jadinya. Nombor 38 dari G1 sampai sekarang memang tak ubah-ubah. Dia dah book. Tukar kertapun beli no tu jugak.
Ok smokescreen memang berani. Mahu taknya, beliau merupakan graduan askar dari akedemi elite guard. Walaupun baru prebet aje, Dia punya skill dan taktikal perang dia memang dikagummi oleh prime dan geng autobotnya kat bumi. Cuma gaya riak dan talkativenya buat arcee geram aje tengok budak barunie. Mahu taknya dia sorang sorang boleh tapau decepticon punya warship siap curi omega key megatron lagi. Memang megatron sendiri terkejut denagn performance askar prebet prime yang barunie. Doia sampai kebumipin naik decepticon punya escape pod lagi. Hanya beliau dan prime sahaja yang ada signature weapon. Lagila arcee jealous. Mau taknya, arcee dan bumblebee yang cari senjata tu. Oleh kerana dia yang mahir, Rachet anugerahkanla kat dia.

 
Yang bawahnie bukan signature weapon dia, Ini cuma yang special bila beli yang Jepun punya, dapat arm micron weapon. Pun kena pasang dan lekatkan sticker sendiri.
 

2 comments: