Saturday, September 7, 2013

FALL OF CYBERTRON METROPLEX (34TH BIRTHDAY SPECIAL)

Yang dinantikan hampir 2 tahun akhirnya sampai juga. Transfotmers paling besar mereka pernah keluarkan. Metroplex. Ini dalah dari game Fall of Cybertron punya design. Tahun lepas ada ura-ura nak kelurkan Metroplex namun pada Botcon convention yang lalu, dah keluar prototype. Pre-order pun dah ada yang ambik. RM650 satu. Rugila yang ambik pre-order. Harga sebenar aku beli cuma RM450.00 aje. Yang pre-order cuma dapat awal seminggu aje. Pelikkan, harga minyak naik, duit jatuh, robot still cheap.

Itu gambar actual size dia. aku tak budget pun besar macamnie. Naik takut jugak.Tapi memang speciallah untuk 34th birthdaynie. Yang first edition G1 punya besar jugak tapi takdelah sampai macamnie sekali. This a new level punya giant.


Bukak aje tak banyak assemble part. Cuma tangan kiritu kena pasang sendiri.


Manual dia dan benda yang paling aku lemah sekali. Sticker. Kena tampal sendiri. Masalahnya pasal sticker kebanyakkan kecik-kecik. Tangan aku besar sangat. Susah nak pegang. Selalu tampal senget.



Dah pasang niela bentuk dia. Kereta kecik bawah tu datang sekali dengan dia. Autobot Roolbar. Robot yang control dan maintain metroplexnie.



Rollbar ada garage dia sendiri kat dada belah kiri Metroplex.


Macam gambar kat atasnie. Nie vehicle mode dia.


Siap helipad lagi.


Yang atasnie defensive fotress mode dia untuk menangkis serangan, decepticon.


Nie lepas tampal sikit sticker dia.


Kena modified kekal rack aku. Yang lain nampak kecik aje. 

4 comments: