Thursday, April 9, 2015

PROJEK MRT AKU (FASA SATU)


Ok. Fasa pertama terpaksa dialaihkan kebahagian timur pasal bahagian barat angin kuat dan hujan lebat. pasal dekat dengan laut. So expansion fasa pertama terpaksa pindah ke belah timurla. Kalau ini Johor ibarat berpindah dari Pontian, Batu Pahat dan Muar ke Johor Bahru, Kota Tinggi dan Mersing.


Tak berapa besar kawasannya tapi bolehla kalau nak bukak bandar baru kat sini. So spa-sapa ada replica masjid,rumah, apartment yang tak pakai kat opis dan kat rumah boleh hantar sini untuk buat bandar baru.(No 57, KG PARIT PATAH, 82000 PONTIAN JOHOR) Pasal yang baru ada hanyalah balai bomba dan penyelamat aje yang merah tu. Rasa kat Mersing tu.

Itu limit antara Johor Bahru ke Pontian. Hold kejap situ. Munkin Untuk bullet train punya line. Dalam area bandarnie mungkin untuk MRT aje.

Testing pun dah lulus denagn keretapinie. Takde masalah. 24 jam jalan takde tergelincir dan runtuk. Itu pun stop pasal bateri dah habis. Enjin dia pun boleh tahan. Takde bau hangit sangat. Rasa bullet Train dan MRT akan lagi cekap tenaga lagi operasinya.


Emergency response team yang siap dengan helicopter untuk kecekapan yang lebih tinggi. Still takde LTI lagi selepas 48jam waktu bekerja.

Ini laluan terus dari Mersing ke Muar sebelum patah balik ke Pontian dan Johor Bahru.

Yang selekohtu mungkin dalam cadangan untuk jadi stesen perhentian kat Air Hitam. Hehehe senang balik rumah mertua.


Nie laluan belah ke Tangkak, Segamat, Muar dan kembali ke Batu Pahat dan Pontian. Mostly atas jejantas.


So ini fasa satu.

4 comments:

  1. ni kalau rumah ada bela kucing ni pun jahanam ni...

    ReplyDelete
  2. Cammana aku boleh terlepas pandang 3 last postings kau.
    Ni ada hobi dan passion yang menarik. Aku pun kecik2 dulu berangan nak ada line keretapi sendiri masuk keluar gunung haha.
    Bro, nanti dah siap, pakai kamera yang zoom dekat2 tu.. eh kau kan adarobot2 taruk la bawah kelengkang gitu... buat fantasy world kau.

    ReplyDelete
  3. Dah siap panggil YB rasmi.

    Kalau panggil Stan Lee lagi bagus

    ReplyDelete
  4. Dah siap panggil YB rasmi.

    Kalau panggil Stan Lee lagi bagus

    ReplyDelete