Monday, February 29, 2016

EMINEM THE MARSHALL MATTER LP

Dua kali aku beli duit aku dipulangkan balik. Kali ketiga baru dapat. Tapi macam lain pulak cover dia. Setau aku yang zaman aku belajar dulu ada gambar pondok buruk. Mungkin ini versi market lain. Tapi tetap ada cop 18SX. Aku tak taula yang versi Malaysia camana diorang edit. Yang ini memang bukan untuk anak-anak kita dengar.Budak-budak sekarang pun rasa tak kenal Eminemnie siapa kecuali coklat M&M.
Last rappers kulit putih yang aku kenal adalah Vanilla Ice. Rasa Bert lagi kenalkot. Rasa Dep zaman MC Hammer dan Portdy zaman KrisKros. Sampai sekarang pakai spender terbalik agaknya. Hehehehe.Vanilla Ice tu zaman penghujung sekolah rendah aku rasanya. Ice-ice baby guna background Under Pressure Queen.
Yang ini pun tak kurang boleh tahan jugak. Lagu Marshal Mattertu sendiri dah opening dengan RHCP punya Carlifonication dengan chorus tengah lagu Abercrombie and Fitch. Lagu favourite aku kat cdnie. Ceritanie ada cerita yang agak berbelit sikit bagi aku. Real Slim Shady tulis lagu pasal Marshal Matter yang bunuh isteri dia Kim (lagu Kim). Memang agak realla sound effect dia kelar leher bini dia yang dia tuduh curang.Dari lagunie yang menyebabkan Stan(lagu Dido) yang agak bengang dengan Slim Shady tak balas surat dia bawak kereta dia masuk dalam parit dengan isteri dia dalam bonet. Patutla banyak menang anugerah albumnie.
Lagu yang famous dan banyak keluar radio dah tentu Satan dan Real Slim Shady. Aku ingat ada satu versi member aku beli CD cetak rompak zaman belajar dulu siap ada versi yang disadurkan dengan lagu Britney Spears. Ops I did it again. Agak sedap jugak. Yang lepas alabumnie pun ada jugak yang kena sadur. Lagu Without Me yang disadur dengan lagu Survivor Eyes Of The Tiger. Last-last Eminem buat sendiri lagu Swing for the moment yang disadur dengan music Dream On Aerosmith.
Apapun nice album. Kena simpan sorok-sorok pasal jangan sampai anak dengar.

8 comments:

  1. feat ngan rihana best, selalu tgk kat astro hit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pasal rihanna featuring eminem tu yg masuk tv. Cuba eminem featuring rihanna. Manjang mencarut memang tak masuk tvla. Kalau masuk manjang kena tuut aje

      Delete
  2. Terbaik review. Kau nye description ni buat aku nak masuk you tube type eminem full album.
    Aku tahu satu je kot lagu dia haha.

    Okayyyyy... cant touch this.. thats why we pray pray... we pray for a better today...
    cehhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Carila. Nanti pun kau tau sendiri kenapa kumpulan gay marah gila dengan dia(ken kaniff)
      BTW
      To legit to legit to quit. Disadur Poe jadi to letih nak joget

      Delete
  3. Aku terbahak ketawa kuat, portdy kriss kross

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. Nasib baik ko tak terikut sangat dengan kriss kross. Takut tak kenal ko pasal belum habis sekolah dah masuk penjara juvana.

      Delete