Monday, May 30, 2016

BEAST WAR RHINOX

So akhirnya dapat jugak watak paling sedih dalam siri Transformersnie. Watak Rhinox dari siri Beast War. Siri yang tak dapat tumpuan langsung dari aku. Mungkin pasal gambar 3D dia yang tak lawa serta animal mode dia juga. Tapi aku ada layan jugak tapi tak tengok full siries.
Rhinox merupakan orang kanan Optimus Prime. Kira macam Ultra Magnusla dianie. Tua dan slow. Tu pasal selalu kena bahan dengan Ratrap.Memang kesian dianie dahla muka sedih operasi pun selalu tertinggal. Memang kesian. Tak pasal kawan rasa Optimus Prime dah tinggalkan dia.
Beast mode dia pun jadi badak aje. So agak slowla. 
Namun pada penghujung series Beast War sebelum masuk ke siri Beast Machine, aku tak tau sangat apa berlaku. Tapi yang aku tahu Megatron sudah berjaya mencybernetickan bumi serta segala kandungannya. Namun geng autobot semua berjaya menyelamatkan diri kecuali silverbolt, Rhinox dan lagi sorang yang aku lupa. Jadi mereka telah masuk ke geng megatron dan mereka menjadi power gila. Kerjanya jadi pemburu trasformers yang masih lagi dalam beast mode. So yang sebelah warna birutu Tankor @ Rhinox at vehicon mode.
Pernah geng-geng beast wars culik dia untuk dipulihkan namun hati Rhinox still tak mahu pulang ke pasukan Optimus Prime. Jadi Optimus Primal pun lepaskan. Cakap pasal Optimus Primal, diaorang dah released giant Optimal Primal yang jadi Gorilla. Insyaallah ada rezeki aku beli nanti.

3 comments:

  1. Kau kena cerita kat aku pasal kisah rhino ni. Sedih pulak. Kira org jahat yg asalnya baik tp malang

    ReplyDelete
  2. yer la shafid.. dulu pun aku pun minat jugak siri beast war ni.. selalu dok tercongok depan TV time cerita ni disiarkan... tengok Beast War sama awek... kihh kihh

    ReplyDelete
  3. Aku memang tak tau sangat versi beast war/machine nie jadi nak cerita memang tak pandai sangat

    ReplyDelete