Thursday, February 16, 2017

TRANSFORMERS RID/TAV 2015 (NEMESIS PRIME)

Lama tak bercerita. Kekok sikit nak menaip. Tapi aku start dengan menyambung tentang koleksi Optimus Prime Untuk siri 2015. Yang duanie aku dah cerita dan. Yang biru Blizzard Optimus Prime (Blue Loan)untuk musim kedua. Dan yang merah tu Optimus Prime standard(Red Lion) yang awal-awal keluar pada Musim yang pertama tahun 2015.
Bagi yang nombor tiganie kira Black Lionla. Tapi yang ini takde keluar dalam mana-mana  siri RID setakat ini yang aku taula. Ini cuma Jepun saja keluarkan special siries. Optimus Prime atau nama pangilan biasanya  Nemesis Prime. Besar dan jelas lambing decepticon dia letak.
Untuk siri RIDnie, kat Jepun namanya Transformers TAV atau nama panjangnya Transformers Adventure. Pasal jahat tu yang dapat nombor siri TAV13.
Nemesis Prime nie yang aku jumpa kat Collector Toys Convention kat UTC keramat tahun lepas yang aku beli pada harga RM70.00. Agak murahla. Sekarang dahla tak keluar dan tak nampak pun ada jual kat mana-mana. Untuk cukupkan sirinie rasa nak dapatkan yang ini paling susah. Setakat nie untuk collection patern Optimus prime nie baru keluar 5 warna aje. Tu tak termasuk yang lucky draw warna gold dan toy fair punya limited edition warna krim.
Sama patern bagi tiga-tiganie tak kira sebagai lori atau robot. Kapak pun patern sama.Aku dah ada yang siri keempat tapi tak sempat bukak lagi. Tapi patern dah lain sikit pasal yang lepas keluaran yang ini Optimus nya ada upgrade sikit. Macam Optimus Prime dah jadi super sahya satula kiranya. Warna merah. So tinggal nak dapatkan yang putih aje cukupla lima. Dah nampak tapi mahal pulak. RM99.90 satu pasal ada dapat minicon sekali. Insyallah ada rezeki akan diusahakan. Cukup 5 aku akn cuba Voltronkan dia.Bagi siri kartunnya season 2 takde lagi. Tengah cari kantau nak sedut. Season 3 dalam proses. Tak sangka pulak panjang siri dia pasal tak tau jalan cerita dia. Apa-apa enjoy dulu yang ini.



6 comments:

  1. terbaik bro... hidup transformers

    ReplyDelete
  2. aku nampak guitar hero metalligaga ajer...haha...

    ReplyDelete
  3. Eh kau ni nanti free free tu ambil kain lap abuk eh kat body transformers ni? Haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pergh nampak eh. Kaena pakai kamera murah sikit. Ok bro next time nak update aku kasi touch up dulu.

      Delete