Friday, July 24, 2009

TRANSFORMERS STAR SABRE

Yang ini bukan dari G1. Aku pun lupa. Kalau tak silap dari headmaster atau victory punya siri. Apa yang menarik dari mana aku dapat.


Aku jumpa benda nie kat sebuah kedai bundle kat Rengit dalam bentuk robot. Bila aku belek-belek, ianya keluaran Takara Tomy. Aku tanya aka tu berapa? Dia kata RM15.00. Aku pun terus hulur duit dan blah menaiki Yamaha Lagenda atok aku. 1 jam jugak aku tuggu sebab ada budak main-main benda tu. Nasib baik bapak dia tak nak belikan. Dia letak aje aku terus sambar.

Ini yang aku dapat. Masa aku beli, Muncung depan kapal terbang merah yang kecik takde. So aku browsing kat e-bay dan dapat orang jual spare part transformers. Dia tolak kat aku RM35.00 siap hantar. Lagi mahal dari robotkan. But the seller know how to make money from people like me. but aku rasa dia pun collector juga. kalau normal seller akan marked up lagi. Silap-silap RM80.00. Dan muncung tadi sepatutnya ada pedang dia.

Nie rupa dia sebelum bersatu. Kau dapat 3 bobot. Kat bawah tu full robot mode dia.
Ok. Mari kita tengok harga barang bersejarah ini. Kalau kat tengok kat lelongan lain tak kira e-bay ke mana-mana, Kalau siap kotak plus ada lagi satu combiner dia bernama victory leo, Harganya sekarang boleh jejak RM 1000.00. I got it even without victory leo RM 50.00 (tak masuk minyak motor lagenda atok aku) Aku bangga aku ada star sabre. Sizenya 1.5 lagi besar dari leader class optimus prime movie. Aku rasa collection aku, dia paling otai sebab dia bukan reissue.

2 comments:

  1. 1st time aku gi tengok starsaber kat umah kau memang aku terperanjat la...nasib gak eh gi rengit ni ada masa untung besar ada masa balik beli ikan pasar rengit je la,

    starsaber ni very the japanese lah, dia ni brainmaster ke head master aku pun dah lupa lah...

    ReplyDelete
  2. salam bro... star saber ni bro nak jual x? saya berminat..

    ReplyDelete