Saturday, June 23, 2012

KOREA DAY 3 (12/4/2012)

Trip 2 hari ke Pulai Jeju dah habis. Pagi-pagi lepas sarapan terus pergi ke Jeju International Airport untuk ambik flight balik ke Seoul.
 Aisyah dan mak bergambar kat dalam airport yang gak sibuk pagitu.
 Sampai aje kami dibawa kesini. Terletak kat daerah IncheonTengok gambar amoi seksitu tak kena langsung dengan tepat yang aku pergi. Ada taman salji pakai model nak bogelnie.
 Dalam tamannie merupakan tempat main salji indoor. Aku sekeluarga sempat jugakla naik ski sledge kat sini.
 Nie Aistyah yang pakai baju sejuk yang pusat tu sediakan. Nie yang paling kecik. Dah macam Dr octupus
 Dah nak balik sempat lagi possing kat platform Sukan Asia 2014
 Dah siap tu kami dibawa ketempat petik strawberi macam kat Cameron highlandtu. Cuma kat sina memang dah sejuk tak perlu tanam kat tanah tinggi.
Aisyah sedang menikmati strawberi
 Sambil didukung oleh tukang jaga ladang strawberi tu.
 Tak jauh dari tempat strawberi tu, kami dibawa ke rumah tradisonal Korea untuk memakai hambok macam yang bini aku pakai.
Kat situ jugak kami berpeluang untuk belajar buat Kimchi.

Lepastu kami dibawa makan malam awal. Ini adalah santapan malamnie.
Tapi main course dia yang ganas. Tu dia sotong masak steambot. Yang bestnya, sotong habis boleh top up lagi table aku 3 kali top up. Yela meja bawak mak-mak baby. Kena banyak makan.
Malamtu makan awal pasal perjalanan lepastu agak jauh pasal nak balik Johor pergi JPO.

Sebenarnya kat sana pun ada Premium outlet jugak macam kat Johor. Sebiji rupanya. Aku rasa pun tak berapa releven nak kesini. Sama aje malah lagi mahal barangnya pasal nilai duit sana yang tinggi. Dekat satu jam jugak pulaktu kat situ.
 Selepas satu jam lagi perjalanan pulang, akhirnya sampaila ke hotel penginapan pertama kat Seoul. Walau pun hanya 2.5 bintang aje tarafnya, dry cleaning punya mesin basuh pun ada. Kalau tau ada mesin basuh, tak payah bawah baju banyak-banyak. Buat berat kouta aje.
So tamatla hari ketiga kat Korea dan hari pertama kat Seoul.

1. Gelak aku tengok octupus kenit tu.redha je la kena pakai baju beso tu.sotong beso2 gitu,sedap pid?

2. Sotongnya sama macam sotong kita. Cuma macam yangnie sotongnya besar-besar. Jadi rebus kenyal-kenyal sikit.