Sunday, June 17, 2012

UNIVERSAL STUDIOS SINGAPORE OPTIMUS PRIME


Akhirnya dapat jugak upload transformers lagi. Aku tak berapa biasa dengan layout blog yang baru nie.
Rupanay upload ganbar dulu gambar baru pilih mana nak bubuh. Nie tak dapat aku main delete dan buat balik. Dan akhirnya boleh jugak. Cerita Korea pun tak sambung lagi.
So nak mulakan cerita, cuti sekolah aritu, 31/5/2012 bini aku telah mengajak aku pergi bercuti ke USS Sentosa Singapura bersama Miniconaisyah dan anak-anak menakan. Biasalah roller coaster, transformers the ride, shrek 4D dan macam-macamla. Memang pukul 10am buka sam pai 7pm nak tutup habis masa kat dalam tu. Memang puasla. Dan nak balik biasala, cenderamata kena beli. Baju, keychain dan fridge magnet memang wajibla. Tapi yangnie memang menarik hati aku. Harganya aje dah cukup buat mata aku terbeliak SGD179.90 (dekat RM450 duit kita). Tapi oleh kerana dah banyak kali kena bila dalam hati kata lain kali, last-last tak dapat terus, jadi aku mengambil keputusan untuk sambar terus tanpa berkata apa-apa.
Ini merupakan deluxe class optimus prime incliding trailer USS version yang ediesi khas sempena Cybertron Convention yang pertama kat USS kalau tak silap pada bulan Mei aritu jugak dan juga sempena pembukaan Transformers The Ride yang best gila aku naik aritu.
Dia macam deluxe class yang biasa kita beli kat TESCO tu pada harga RM59.90 aje dan yang dengan kontena belakang boleh didapati pada harga RM120.00.
Cuma yangnie contena belakang dia dah di corakkan untuk mempromosi Transformers The Ride yang baru dibuka. Kontena nie juga cukup muat untuk mengangkut 2 lagi deluxe transformers yang lain
Lakaran kat atas kontena.
Ada sticker USS kat atas truck optimus prime.
Aku rasa tak ralat sangat ambik yangnie pasal selalunya yang special dan limited edition nie cuma boleh dapat kat Jepun aje. Kalau nak beli kat e-bay pun mahal. Yang ini aje kat e-bay local seller kita jual sampai harga RM 800.00. Sapa nak aku boleh runnerkan. RM 500.00 aje. Upah top upkan auto pass aku aje SGD 20.00. Kalu ada lagila. Hehehehe.

2 comments:

  1. kalau limited siap ada serial no mesti lg best kan pik?

    ReplyDelete
  2. Kebanyakannya ada. Especially kat Jepun. Tapi ada juga yang macam gini, cuma boleh beli kat tempat tu aje.

    ReplyDelete