Wednesday, June 12, 2013

OASIS(BE HERE NOW)

Inila kesnya kalau orang sebelah beli peti sejuk baru, kita pun nak beli peti sejuk bari. Ada dua benda yang sama. Yang kiri aku punya, yang kanan Hj punya.Be here now. Antara album Oasis yang hebat selepas  What The story Morning Glory. Kata Liam, What the Story Morning Glory pay the bill and Be Here Now pay the house in Madrid. Kat CD tilis dia keluar 1997, tapi aku rasa lagi awal kot. 1997 aku dah tak sekolah. Aku rasa aku sekolah aku dah ada kaset dia. Even sebelum keluar albumnie, Do you know what I mean dan stand by me dah ada kaset single dia.

Tapi aku dan Hj dapat CDnie agak lewat. Hj dapat tak salah masa aku kat ITM lagi. Kat KL kot. Yang aku pulak sentiasa pasang niat nak curi CD Hj akhirnya dapat copy sendiri masa jalan-jalan kat Lapangan Terbang Denpasar Bali 5 tahun dulu sempena lawatan kerja di sana. Dah yellowish jugak masa dapat aku punya. Aku bawak balik CDnie dan Metallica Black dari Bali.

Ok berbalik ke album ini, bagi aku semua lagu sedap. Favorite aku the girl in dirty shirt. Hj confirm All around the world dan portdy Stand By Me yang bagi aku lagi sedap kalau dengar yang single version sebab continues play dengan lagu The Fever. Kalau main PS2 dulu siap CD timer ada negative timing lagi .

Booklet dia pun best. Tebal dan siap sarikata. Yang Hj punya siap dah bercerai berai. Aku punya still intact.Siap rendam Rolls Royce dalam kolam. Rasa ini kat set video klip Don't Look Back In Wengerkot.

Vespa idaman budak-budak punk.
Biasala, borang fan club. Tak taula yang Hj punya tu tak dapat ataupun dia dah hantar. I wish I hope I think I Know.

4 comments:

  1. 1. aku tkda borang fan club. owner asal dah hantar kot. (kes beli ebay)

    2. lagu feveret aku kat album ni banyak sangat. tapi least feveret aku ialah ...err takda ...semua feveret

    3. aku sangat berharap sangat dapat video concert dari mana2 tour album ni. tapi takda di internet

    4. the best oasis album selepas Morning Glory.

    5. aku trade in keset ni dengan keset Bryan dams unplugged pada hj rizal sebelum dia berenti keje kilang. siap poster lagi.
    sampai sekarang aku menyesal dengan tindakan aku tu. mungkin juga haji ada guna pukau voodoo kot.

    ReplyDelete
  2. Arghhh my favourite also...bro, kalau trade dgn aku cd nak tak? PM gua kat FB hehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adi, kat Ebay bersepah. RM 50.00 pun still berbaloi. Malaysia memang agak susahla.Gua sampai Indon baru nampak.

      Delete
  3. One other thing, aku takde PM dan FB huahuahua

    ReplyDelete