Friday, June 21, 2013

METALLICA (IRENG)

Metallica bukanla makanan aku sangat. Aku lebih kepada benda-benda yang slow dan easy. GNR, Suede, Cranberries dan M2M. Agak hits jugak masa aku sekolah sampai habis beg umbro sekolah budak-budak di liquid paper dengan muka ahli kumpulan bandnie sampai pihak sekolah terpaksa merampas beg sekolah tersebut. Tak ramaipun orang yang minat metalnie tapi trending conteng begnie memang agak kronik jugak. 

Mostly diimbangkan semula oleh peminat Oasis, Nirvana dan Take That. Tak lupa Hj, orang kuat Pearl Jam dan Stone Temple Pilot. So warna-warni sikit pilihan masa aku sekolah dulu.Aku ingatkan tren metalnie dah habis bila aku sekolah aje. Masuk IPT rupanya ada ramai yang support. Kalau sapa dapat roomate budak engine macam aku yang perasan dia metal habis memang sakit telingala. Harhari bukak lagu metallica kuat-kuat. Tak kirala album apa. Garage Inc, S&M, Load, Reload. Mostly Minat Metallica lepas album hitam ini. Mungkin bagi diaorang bila layan lagu-lagu macamnie diaorang rasa metal habis garang dan tak main awek-awek. Tapi bila kantol dating kat tasik tutup muka segan. Balik tetap kutuk. Huahuahua. 

Tapi pasal dah lama tak dengar, bila radio maintu especially lagu Nothing Else Matter, buatkan aku rindu jugak nak dengar. Dulu dengar hari-hari dengar rasa nak muntah dan athi telinag naik cair. Aku lagi hafal entersanman sampai sekarang. Lagu ITM dihatiku langsung aku lupa kalau suruh nyanyi sekarang.Kira dah klasikla lagu-lagu ini. sekali-sekala bukak agak merehatkan minda. Tapi jangan bukak kuat-kuat macam mintak resident staff rampas radio. Bukan nak headbanging pun. Dah tua nanti cramp susah.


Bagi aku semua lagu dalam albumnie memang best. Dari Enter Sandman sampai Unforgiven semuanya best. Must have as a classic. Even kata Portdy DVD classic album punya documentary pun ada keluar untuk albumnie jugak. Aku ada yang Nirvana Nevermind punya aje.

4 comments:

  1. Kes conteng kat beg sekolah guna liquid paper buat muka James Hetfield ataupun Lars Ulrich memang satu kenangan lama mengusik jiwa bro...gua pun pernah buat benda ni dulu haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beg aku pun ada tulisan Metalica dengan Ular albumnie member aku buatkan pakai liquid paper.

      Delete
  2. Ireng??...2 kali baca baru dapat tangkap...hahaha...

    ReplyDelete
  3. Ireng-ireng pun kalau ireng manis pun lawa.

    ReplyDelete