Tuesday, September 16, 2014

DARKSIDE OPTIMUS PRIME AND MEGATRON (WAR FOR CYBERTRON)


Ini merupakan hadiah harijadi aku untuk tahunnie. Tak besar macam yang lain selalunya. Tapi yang ini agak special sikit. Jumpa kat Batu Pahat tempoh hari. Agak nicela. Darkside Optimus Prime dan Megatron. Base daripada games War for Cybertron yang keluar 4 tahun lalu.


Yang base version punya aku dah ada masa games release 4 tahun dulu. Ini merupaka versi warna hitam yang Jepun keluarkan . takde special story untuk yang hitamnie. Cuma saje keluarkan untuk habiskan duit peminat aje. Tapi bagi megatron warna hitamtu, kat games Fall of Cybertron, Megatron dah warna hitam masa lepas dia dihidupan balik.


Memang agak mahal masa baru-baru keluar. Jejak RM250.00 paling murah 4 tahun lepas. Sekarang memang agak sukar nak dapat dalam talian. Hampir takde rasa aku. Haritu harga dia kat Batu Pahat RM199.00. Tunjukkan membership card yang dah tak berapa nak valid dan nasib baik tokey kedai ada, dapat la diskaun RM25.00. Okla. RM175.00 aje.


So kita start dulu dengan Optimus Prime. Pasal pakai lambang decepticon, patut dipanggil Nemesis Prime. Yang versinie masa keluar awal-awal dulu antara versi Optimus Prime yang cantik. Keluar warana hitamnie, lagila  Tapi merupakan antara Transformers yang susah nak ditransformkan.


Terbelit-belit tangan aku nak transform dia.


Memang leceh. Mau nak sejam jugak nak settlekan. walaupun aku pernah ada versi yang merah, dah lupa nak buat pasal banyak sangat procedure dia. banyak jugak aku tengok kat online orang mengeluh pasal susah nak transform.


Tapi bila sesuatutu sukar nak settlekan, hasilnya selalu memuaskan hatila. Tu dia Batmobile mode dia. Batman patut bawaknie gantikan Tumbler mobile dia untuk movie baru dia.


Memang jauh lagi lawa dari yang merahtu bagi aku. 


Lagi satu yang merahtu Hasbro keluarkantu tak metallic. Yang hitamtu Jepun keluarkan Metallic. Memang lagi kilat dan lawa.


Giliran Megatron pulak. Lagi cantik dan lagi Kilat.


Kalau yang versi standard cuma warna Putih aje. Ada keluar warna kelabu jugak Jepun keluarkan. Nanti aku carila. Juga antara Megatron yang smart bagi aku. Yangnie nak transform Tak susah sangat. Tak sampai 5 minit pun.


Jadi Cybertron tank mode.Tengok aje comfirm autobot cabut lari. Memang main kat games pun sekali tembak beleh bersepai 5-6 autobot sekaligus.


Lagi kalau pasang dua-dua macamnie lagila Optimus takde chance nak menang.

Kena lagi macamnie. Lagila 

2 comments:

  1. aku baca dan tengok foto2 kat sini pun aku ada rasa thrill
    bersepai eh 5, 6 autobots? wawww

    ReplyDelete
  2. Haha. Fotress gun atas bangunan kalau senapang biasa mau 18 biji peluru baru meletup. Bazooka megatron tu 2 kali tembak runtuh terus

    ReplyDelete