Monday, June 29, 2015

LIMITED EDITION LINKIN PARK SOUNDWAVE


Patutnya Portdy dan ex boss aku yang patut ada limited edition ini pasal diorang yang Linkin Park tegar. Patut ini yang aku hadiahkan untuk boss aku masa dia berhenti kerja tahun lepas tapi mastu harga mahal gila. RM480.00. I really appreciate my boss but RM480.00 agak mahalla. Aku cuma belikan dia Japan version punya Arcee untuk dia sebagai hadiah perpisahan.Tapi tempohari aku dapat untuk harga RM200.00 aje.


Aku bukanla peminat Linkin Park sangat. CD dia pun aku hanya ada satu aje itupun single In The End sahaja pasal aku suka lagu tu punya video clip yang promote Worls Rally Championship lebih 10 tahun dulu.ery nice video untuk akula. 


Untuk Edisi terhadnie katanya tak salah ada 1000 ke 2000 cetakan yang dibuat. So aku rasa agak special jugakla. Manual dia pun lawa seta dapat poskad yang aku rasa macam inlay kaset kosong TDK yang kita beli untuk dubbing dan rekod lagu kat radio atau kat kedai Kaset Tony.


Basicly ianya adalah G1 soundwave yang ditukar dari warna biru ke warna gold tambah lambang Linkin Park sikit. Memang Soundwave asal tahun 1984 punya. Memang edition untuk Transformers 30 tahun punya ulangtahun. Kalau sapa pergi Genting tahun lepas untuk Transformers punya Expo memang tengah banyak Soundwave ini dijual. Tapi RM480.00 la masa tu.

Memang special packaging dia. Di letak kat atas kotak plastik yang disalut dengan kain baldu buat songkok warna ungu. Kaset pun dapat 4. 


Fully open siap dengan kotak kaset sekali ada. Senjata untuk Soundwave dan kaset-kasetnya pun cukup. Aku rasa ini artis pertama Transformers endorse kat produk dia kalau tak silap. Rasa as a appriciation Linkin Park punya penglibatan untuk movie punya Transformers.


Kaset pun warna gold. Agak cantikla.


Siap ada warning bahawa ini adalah replica bukan radio betul. Takara memang ada keluarkan versi ini yang boleh masukkan SD card dan main MP3 sebiji bentuk macamnie.


So basicly macamnie rupa soundwave Linkin park. Muka warna hitamtu tak tau kenapa. Dah macam evil ninja pulak tengok.


Dada boleh eject dan masukkan kaset. Tapi takdela bukak kaset melompat jadi robot macam Soundwave games yang aku pernah  cerita tempohari.


Ini still teknologi 1980an lagi. Tak advance sangat.


Tu kaset-kaset transform jadi haiwan. Warna gold dan accessories warna silver. Kilat-kilat.


Nie Ratbat.


Ravage


Lasebeak dan Buzzaw. Kurang 2 orang ahli.  Frenzy dan Rumble. Kalau sapa-sapa ingat kartun dulu yang ada tangan besar buat hentak dan gegarkan bumi.


Kotak kaset pun ada cop Transformers.


Baru perasan kat belakang badan ada marking pakai molding untuk keluaran 1974-1984. Memang diaorang banyak simpan molding lama untuk special production macamnie.


Just cop  biasa untuk production tahun 2012. Rasa atastu serial number kot. Sebab takda cerita tentang serial number. Kat kotak semua sama.


Nie radio kaset mode dia.


So bagi peminat-peminat Linkin Park yang berminat. Still boleh cari kat online pada harga yang lebih kurang tapi tak banyak. Amcorp Mall pun still ada lagi tapi tak banyakla. Aku pun tengok harga RM200.00 nie pun dah lama cuma baru dapat bulan lepas masa ada kerja kat KL. Dan yes kuantiti dah makin pupus dah. Memang kurang-kurang lepas untuk diri aku dulu jadila. 

7 comments:

  1. Linkin park tegar eh... malu aku kalau Breteromber baca.

    ReplyDelete
  2. Linkin park tegar eh... malu aku kalau Breteromber baca.

    ReplyDelete
  3. eject! eject! eject!

    versi blaster takde?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang versinie semua ada. Aku adanie aje. Kalau cukup ada Soundwave biru, blaster hitam dan merah dan yang inila. " laserbeak eject, rabage eject" tu memang selalu dengar masa kartun G1 dulu.

      Delete