Friday, June 5, 2015

PROJEK MRT AKU (FASA TIGA)


Dah complete dah lingkaran bandar. Jajaran satu Johor kena tunda sementara atas keperluan, budget serta tuntutan harga dari pemilik tanah. Orang sekarang dah pandai demand. Tak pikirpun kemudahan untuk semua sangat. Hahahaha. Tapi keperluan yang penting adalah yang kat bandarla. Penduduk yang padat dan kesesakan lalu lintas. Jadi bagi kawasan Johor Bahru, Pasir Gudang , Skudai dan Kulai dapat merasa dahulu lingkaran MRT Johornie.Ini masa test run untuk semua lingkaran yang terlibat.Stesen sahaja yang belum ada untuk tiap-tiap kawasan kecuali Kulai.


Takde masalah masa test run masa hujan. Alhamdulillah berjalan lancar semua. Semua kontrakto, DOSH, NIOSH,DOE semua berpuas hati masa test run.


Housekeeping pun dah siap. Bersih semua. Dah ready untuk orang ramai pakai. Projek rumah rakyat aje belum naik lagi. 




Stesen yang pertama pun dah siap untuk Kulai. Bagi yang lain mungkin akan dapat stesen yang hampir sama dan mungkin JB akan dapat satu intergrated punya stesen yang agak besar. Yang ini Stesen biasa aje. Ada kunter tiket, tempat menungu dan tandas.


Secara tak rasminya dah buka untuk orang awam harinie Boleh travelling dari Kulai ke Skudai dan Pasir Gudang.Satu hala ajela dulu. Jejantas pun belum bina lagi.Percubaan percuma sampai 1 Ramadhan.


Pasal Cuti sekolah dah bermula. Banyak jugakla orang yag mencuba perkhidmatan MRT nie. Parking tak penuh sangat hareinie. Takut hujung minggunie mungkin padat sikitla.

5 comments:

  1. pergh!!...dah nak siap dah...kalau aku ada kawasan luas...nak juga buat macam ni...

    tapi aku lebih suka nak buat kawasan perang...aku ada simpan patung combat kecik tu siap ada kereta kebal semua...tapi tak tau pulak nat set kata mana...heheh...

    boys will be boys!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ingat ko sorang main askar kecik tu. Aku dulu lawan dengan jiran aku. susun pastu golekkan bateri. Sapa habis tergolek askar dia dulu kalah.

      Delete
  2. nak nangis aku tengok!!!!
    I am so happy, kalau la ni aku punye projek sendiri...
    hahaha

    ReplyDelete