Monday, November 4, 2013

ANIMATED STEALTH LOCKDOWN


Ini merupakan antara watak dari siri animated yang aku belum ada. Asyik tunda-tunda nak beli masa keluar dulu. Dah tinggal RM30.00 pun tak beli. Lock down merupakan karektor yang kurang famous masa siri Animated main kat TV 6-7 tahun lepas. Dah lama rupanya. Tak sangka kejapnye masa berlalu. Terima kasih kepada Chee Juan yang jualkan bendanie kat aku. RM40.00 aje. 


So kita start dengan mussle car mode dia. Sebenarnya warna asal dia hijau dan hitam. Yang ini merupakan stealh edition punya . Tak salah aku ada 4 version untuk locdown termasuk yang keluar untuk version movie revenge of the fallen. Yang stealth versionnie agak istimewa pasal Amerika yang keluarkan. Dan sepatutnya dalam packnie ada dapat optimus prime dan bumblebee kecik sekali. Yang itu aku dah ada. So dapatnie aje dah kira okla. Nie lebih kurang macam Mirage Henkai tempoh harila. Tapi yang ini jepun tak keluarkan.


Cerita sikit pasal lockdownnie. Dia merupakan bounty hunter. Tak kirala autobot  atau decepticon yang offer job kat dia. Lambang aje decepticon, tapi dua-dua dia belasah. Memang takde kawan dianie. Pernah ajak Prowl joint dia tapi Prowl tolak. Ilmu ninja dia pun tinggi.


Muka pun macam lanun. Lagi satu jahat dianie, apabila dia dah tangkap mangsa yang dikehendaki, Lockdown akan ambik senjata dan kuasa tambahan mangsa dia. Kapak optimus pernah kena rampas, samurai armour Prowl pun kena. Stealth mode punya ability pun dia ambik dari transformers lain. So dia boleh upgrade diri ddia tanpa sebarang masalah.


Tapi favourite dia yang nie. EMP generator kepunyaan Rachet. Rachet guna untuk rawat autobot yang cedera. Lockdown gunakan sebagai senjata untuk melemahkan lawan. Lebih kurang macam ubat pelalilanie. Tapi last-last rachet dapat balik dan tewaskan lockdown sendirian dengan autobot lain dah jadi tahanan lockdown. Punya uniknya bendanie, aku ada rachet yang animated nie, memang kat tangan Rachet ada lubang untuk letak EMPnie. So aku boleh pulangkan kat Rachet jika aku nak.

Anyway....

SELAMAT TAHUN BARU HIJRAH UNTUK SEMUA..



4 comments:

  1. selamat tahun baru beb...hobi jalan terus...

    ReplyDelete
  2. wow lutsinar siot...anyway selamat tahun baru hijrah bro

    ReplyDelete
  3. Perempuan kalau transparent2nie memang bahaya. kalau laki mau nak muntah tgk. Hehehehe.

    ReplyDelete