Monday, January 13, 2014

GNR "USE YOUR ILLUSION 1 AND 2"


It a critical solution. Memang nak kena ada dua-dua. Kalau tak tak complete legacy GNRnie. Saling memerlukan antara satu sama lain. Aku rasa macam pernah terperasan kat majalah-majalah orang putih ada satu album jual separuh warna kuning dan separuh warna biru. Kompilasi kot. Perasan aku ajela. 


Dua-dua aku beli baru. Masanie maybank2u pun tak kenal lagi. Apa lagi e-bay e-stock. Yang CD1 aku beli kat Harris Jusco Tebrau. Masa aku beli still Jusco lagi. Agak terkejutla selak-selak jumpanie. Sebab Harris susun tak pakai Genre tapi pakai alphabet. So yang nie terselit belakang artis aku tak kenal. RM43 ringgit tu harga 7-8 tahun lepas.


Yangnie beli kat satu pasaraya kat Jakarta ketika makan malam. Sama-sama beli dengan Nirvana Nevermind dan Nimrod. Rp75000 masa tu lebih kurang RM30.00 aje. Orang balik beli baju, kain, telekung. Aku beli CD. Geleng kepala geng rombongan yang pergi dengan aku.Aku sorang yang pergi bujang. Yang lain bawak family, memang bini tapau kain ajela. Memangnie aje aku bawak balik dengan keychain dan Marlboro Kretek 5 kotak.


Ok cerita salah silah dah habis. Cerita CDnie balik. CD1 ada November Rain, nak balancekan kena ada Estranged kat CD2. CD1 ada Garden Of  Ekau(Eden)(Suck On That)(karaoke layan lagunie paling best), Kau kena ada Shotgun Blues dari CD2. Begitula seterusnya. semua lagu memang best bagi aku. Cuma lagu Coma sampai sekarang tak pernah aku dengar sampai habis.So selalu CD1 aku closing sampai Dead horse ajela. Overall untuk CD1 memang yang best bagi aku. cuma coma tu patut letak kat tengah-tengah list.Dead horse memang dah cukup maximum bagi aku. Untuk CD2 pulak, pun best bagi aku tapi tak segagah 1. Tapi perlu ada pasal Estranged kat situ. Kalau nak beli single Estranged aje dah susah nak dapat dan mahal. Paling murah kat pasaran dalam talian yang terpakai pun bermula dari RM130.00 . So beli CD2 is the best option walaupun still terpaksa bayar harga full RM50.00 kat kedai(kalau ada) dan dalam talian. Geffen patut keluarkan Deluxe, Premium, Topaz , Diamond ,budget edition untuk albumnie.


Buku dua-dua tebal. Terkejut jugak yang Malaysia punya version buku tebal. Fully importkot pasal under geffen bukan Universal Studios/BMG or Sony BMG. Yang CD2 under Universal.Lirik semua full. Tengah-tengah aje ada gambar. Yang gambar tengkoraktu sama macam baju aku ada masa kat ITM dulu. Tah manatah. tapi dah reputdah.


Last sekali, 2 don't cry. Aku pernah nyanyi lirik dari CD2 orang ingat akunie show off  sangat. Suka-suka buat lirik sendiri. No one gonna believe us but we Lost in the garden of Eden Right next door to hell. Back off B***ch, You aint the first dead horse get in the ring yesterday. 14 years civil wars breakdown. Don't cry, don't damn me, its a perfect crime. You ain't the first locomotive. Apa aku tulisnie. Dah layan ajela.

Selamat Cuti Maulidur Rasul Besok.

6 comments:

  1. aku ada cd...aku ada kaset...kalau aku terlebih duit memang aku nak LP....

    ni album kenangan zaman aku duk ITM Segamat...setiap kali aku bukak memang boleh terbayang balik semua benda berlaku zaman tu...dan tambah special...adanya lagu "So Fine"...lagu untuk menackle awek lama......yg sekarang dah jadi bini...hahaha...

    tak kisah apa org kata...aku suka dua2 album ni...aku suka Axl...the last true rock star kat dunia ni.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku satu ITM dengan isteri aku jugak. Tapi aku bentes dia lepas dah kerja. Tak pernah kenalpun kat ITM. Tapi kalau masa belajar dah kenal, kena bentes dengan Deff Leopard baru jadikot.

      Delete
  2. perghhh layan GnR siot!!! classic yet still sound fresh

    ReplyDelete
  3. Estranged... feberet..

    Kwek Kwek... kweekk kwekkkkk

    (bunyik dolphin) hahaha

    ReplyDelete
  4. Bukan setakat layan bro. Sebahagian kehidupan. Portdy tak gelar aku Rocket Queen for nothing

    ReplyDelete
  5. Rocket Queen dah bersuara.

    Aku tak kan kawan dengan sapid masa Skim Latihan Graduan
    kalau dia tak layan GUNs N Roses.

    masa tu aku rasa dia bukan poser la.
    true spandex mascara glam rockers yang kadang2 layan pop pompuan macam Delta Goldrem, BAnanarama, Debbie Gibson dsbg.

    kat pontian ni aku boleh bual pasal GNR dengan dia sorang je.

    God save the Rocket Queen.

    ReplyDelete