Monday, June 9, 2014

MOVIE 4 LEADER CLASS GRIMLOCK

Sorila tak dapat join tengok Wings pasal ada Karnival Sukan kat Lumut hujung minggu. Namun sebagai saguhati,
Akhirnya awal jugak aku dapat Grimlocknie. Dapat voucher jusco yang aku menang cabutan bertuah kat Lumut malam Ahad lepas. Walaupun aku kalah main sukan pool, dapat jugak voucher free. So sampai aje semalam terus pergi Taman U sebat terus yang ini. Yang paling besar dan mahal sekali. Leader Class.



Ini adalah leaderclass Grimlock untuk movie yang akan ditayangkan 2 minggu lagi. Warna kuning,krom dan hitam tu tak tumpah ikt warna G1 punya Grimlock. Bentuk pun agak alien sikit. Memang itulah ciri-ciri transformers movie dari mula sampai sekarang.


Chess plate warna krom kilat. Selalu jepun aje yang ada touching kromnie. Yang voyager class juga Hasbro ada keluar yang versi metallic dan krom jugak tapi kalau harga voyager biasa RM130.00, Yang krom harganya RM199.00. Memang mahal. Tambah RM30.00, dapat yang leader class macam aku punya. 


Bahu kepala T-Rex dan sisik-sisik dinasour nie pun memang cantik susun dan nampak ganas.


Nie T-rex mode dia. Dekat 2 jam jugak pikir nak tranformkan. Manual tak boleh pakai sangat pasal dia bagi satu hala punya intruction sahaja. Pastu kena reverse sendiri. Mainan dalam robot mode tapi manual start dari pada T-Rex mode. Memang manual untuk movie punya instruction agak mengecewakan sikit. Yang Optimus Prime punya haritu pun macam tu jugak.


Lagi satu aku rasa ini first time Leader class takde lampu atau bunyi. Tak taula yang leader class Optimus Prime ada ke tak. Nak kata cut cost, harga makin mahalpun. But still nice, kepala kilat ada krom jugak.


Susunan tulang diapun cantik. Kuning krom. Macam G1 punya Grimlock. So ada rezeki Leader class Optimus Prime tak pun completekan set dinobot dulu. So untuk display kat rack. Dia jadi T-Rex modela. Sorila tak dapat join Portdy tengok Wings . Enjoy!!!!!!!!!!

6 comments:

  1. aku suka dialog grimlock (dan dinobot lain) zmn animasi transformers 80an (hasbro punya)... dialog mcm IQ rendah gitu hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang masa whelljack cipta dinobot time G1 dulu dia lupa letak otak kat dalam kepala dinobottu. Tapi lepastu upgrade sikit-sikit still sengal macamtu jugak

      Delete
  2. ni kira pakai voucher main pool la ye? alrite la...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe. Dapat RM300 aje. Jadila. Kalautak kena kumpul sikit dan tunggu gaji. So duit simpat bolehla bawak pg Bukit Tinggi minggu depan

      Delete
  3. Aku dah maafkankau Shafid.

    Ujung minggu ni kat kg ke?

    ReplyDelete
  4. Maafkan ada maknatuuu.
    Insyallah available

    ReplyDelete