Sunday, June 1, 2014

FOC AUTOBOT BLASTER AND THE COMPLETE COLLECTION


Hampir 2 tahun aku tunggu. Aku ingat aku tak dapat dah dan hanya dapat cukupkan yang set Decepticon yang aku pernah cerita dulu. Rupanya ada jugak tersesat satu kat Jusco Taman U minggu lepas. Ini dia yang aku tunggu-tungu selain Grimlock FOC tempoh hari adalah yang ini dan yang terakhir bagi Voyager class Fall Of Cybertron iaitu Autobot blaster atau gelaran paling mudah Soubdwave autobotla. Memang jarang-jarang aku akan dapat sesuatu robottu complete set dia.


Blaster merupakan DJ radio bagi pasukan autobot. Tu gambar atas ada cerita sikit pasal blasterla. Wataknie memang tak jumpa kecuali pada G1 sahaja. Sehinggalah pada siri Fall of Cybertron baru muncul semula selepas hampir 30 tahun.


Sebiji macam Soundwave cuma warna aje berbeza. Merah kuning warna dia. Sama macam G1.


Dalam set ini dia bagi siap dengan data disc dia macam soundwave dan soundblaster. Yangnie nama dia Steel jaw.


Jadi data disc warna kuning.


Sama jugak macam Soundwave, boleh masuk 3 disc kat dada dia.


Yang lagi bestnya, aku dah ada awal set disc autobot sama macam soundwave. Cuma soundwave dan soundblaster tiap sorang dapat tambahan 2 disc, Blaster sorang dapat 4 data disc tambahan.


So total 5


Dari kiri Rewind,Eject, Ramhorn,sunder dan steel jaw. Ingat masa G1 dulu kalau gaduh, yang keciknie pun keluar gaduh jugak dengan counterpart Decepticon diaorang.


Nie vehicle moode dia. 


Sport Rim pun ada logo autobot.


The best part yang inila. Complete the whole set. Tak perlu tunggu special box set. Dah complete tinggal simpan dan tayang ajela. Macam kumpul album satu artis yang complete set dari album pertama hingga yang terbaru. Kalau Beatlesnie kira dah completela. Total semua ada 11 disc atau albumla.

3 comments:

  1. aku rasa kalau transformers tu manusia, masa dorang landing kat airport ko dah pekik2 nangis2 cam groupie beatles zaman dulu

    ReplyDelete
  2. Yup. Kalau peter cullen turun aku tunggu kat airport dan bagi dia sehelai baju JDT.

    ReplyDelete
  3. blaster/soundwave hasbro 80an masih guna kaset hehehe...

    ReplyDelete