Sunday, October 19, 2014

AGE OF EXTINCTION LOCKDOWN


Perfect weekend bagi aku minggunie.Akhirnya Lockdown sampai ke tangan aku. Memang masa mula-mula keluar movie haritu memang susah nak nampak kat kedai. Kalau ada pun mahal harganya.Almost jejak RM100.00 paling murah. Harga standard keluar haritu baru RM72.90. Agak terukla kalau nak kumpul semua. Fan-fan jugak.Kekanagan tetap ada. Yang takde kekangan pelabur aje.


So, Yang ini aku beli RM60.00 aje kat Tesco Kulai. Memang semua pasaraya tengah sale kot nak Deepavalinie dan dah hujung tahun pun. Stock pun nak kena clearkan. CD merah tu pun RM26.00 dari harga asal RM54.00. Since belum gaji lagi, Aku ambik dia dulula. Kalau nak tau, aku still belum ada Bumblebee untuk koleksi movienie. Dinobot pun belum complete lagi. Still kena pelan-pelan. Dah plan dah apa nak buat dengan duit BR1M nanti. Hehehe baru layak dapat. Untuk movienie memang kena kumpul pelan-pelan pasal harga yang agak mahal.


Berbalik pada Lockdownnie. Kalau sapa yang tengok movie haritu, dia merupakan pemburu upahan yang diupah oleh sapa pun masih misteri untuk menghapuskan autobot kat muka buminie. Dia cuma nak Optimus Prime hidup-hidup. Dia kumpul mangsanya yang dia dapat dari seluruh galaksinya hidup-hidup sebagai piala kehebatan dia. Seluruh dinobot pun ada dalam koleksi dia. 


Tapi yang jahatnya niela. Vehicle mode dia. Lamborghini Aventador. Antara kereta paling hebat kat dunianie. 720 kuasa kuda V12. Jadi robot punyala hodoh. Lambang decepticon kat pintutu buatkan penampilannya makin gangster. Taruk kat saga orang gelak ajela. Tapi sticker Transformers merah dari packaging dianie aku tampal kat bonet Viva abah aku. Hehehe.


Aku pun tak tau kenapa, Kalau Decepticon aje, vehicle mode dia mesti hebat-hebat belaka. Macam tak adil pun ada. 


Yet still ini antara cara paling mudah dapatkan model Aventador pada harga yang agak murah. Dan lagi satu, Lamborghininie memang lawala.

2 comments:

  1. Cis!!!...ini tidak adil....camna ko boleh layak dapat BR1M.....kolektor transformer sepatutnya masuk list tak layak dapat....heheh....

    ReplyDelete
  2. Jangan macamtu. Kerajaan dah umumkan kat budget haritu aku layak. Syukurla walaupun tak banyak. Ada chance salam dengan Ahmad Maslan cakap "Terima Kasih Dato". Huahuahuahuahua

    ReplyDelete