Monday, January 11, 2016

RID 2015 GRIMLOCK AND FIXIT

 

Untuk yang ini kita tapau dua biji sekali pasal beli serentak hujung cuti sekolah haritu.Dinobot Grimlock dan Minicon Fixit.


Tapi sebelum tu selamat tahun baru untuk semua. PC pun dapat hadiah tahun baru daripada Microsoft. Upgrade percuma ke Windows 10. Nice macam tablet. Macam nak tukar touchscreen monitor pulak. Very handy. Dan talian internetpun tengok macam dah semakin lancar.

Kita mula dengan Grimlock. Ini versi yang sama dengan anak Porndy punya. Walaupun besar voyager class tapi nak transform cuma pusing tiga kali macam basic set kanak-kanak punya. Memang keluarpun untuk below 3 tahun punya. Tapi aku kena ada versi yang ini pasal kalau beli yang deluxe class punya tak kena scalenya. pelik pulak Grimlock sama besar dengan robot yang lain.

Dalam sirinie, Grimlock merupakan tahanan kapal banduan Cybertron yang dijaga oleh Fixit. Bila kapal tu terhempas kat bumi ada beberapa pod tahanan yang pecah termasuklah pod Grimlock nie. Pod yang lain semua tahanannya lari kecuali Grimlock. Lupa nak tambah. Masatu Grimlock masih pakai lambing Decepticon kat badan dia. Tapi masa Bumblebee dan pasukan dia datang, dia cakap dia dah taubat dah taknak jahat lagi dan cuba berubah. Jadi bumblebee pun bagila peluang. Walaupun dianie kuat. Tapi otak ada sengal sikit. Besar macamnie pun selalu kena buli dengan Sideswipe. Walau macam mana pun, pada episode ke-6 tak silap, Bumbleebee bagi dia join team dia dan buang lambang Decepticon tu ke lambang Autobot.


Fixitnie pulak memang hebat. Dia sorang boleh kawal 300 banduan dalam kapal. Memang macam pisau Swiss Army dianie. Semua senjata,first aid dan computer  semua ada dalam badan dia. Pasal terhempas kat bumi tu yang kepala ada biol sikit. Boleh bual macam robot-robot lain. Kalau tak dianie Minicon yang ikut program yang dah disetkan.


Pernah short sekali jadi defense mode punya minicon habis seluruh team Bumblebee dia belasah semua.Nasib baik dapat disshutdownkan. Nampak kecik tapi memang power.

Nie naik Grimlock lebih kurang masa diaorang pergi ke Robot Grundge Match. Lebih kurang macam gusti robotla.

3 comments: