Thursday, April 21, 2016

RID 2015 MEGATRONUS

Megatronusnie hanya keluar pada 2 episod akhir RID musim pertama. Itupun selepas dia memerintahkan Steeljaw untuk bangkitkan dia dari mati. Macam-macam yang dia mintak akhirnya bangkit jugak Megatronus dari mati. Macam nak kumpul Dragonball bagai nak bangkitkan dia semula.Optimus Prime takde pulak susah-susah macamtu. Bumblebee seru aje sampai.
Steeljaw pulak ingatkan yang dia bankitkan dari mati adalah Megatron. Rupanya Megatronus. Sebenranya orang yang sama. Cuma Megatronusnie adalah pangilan Megatron sebelum dia dapat pangkat Prime. Kira Megatron mudala. Ibarat Optimus Prime muda yang dipanggil Orion Pax.
Walaupun Megatronus, Telungkup jugak Optimus Prime nak tumbangkan. Malah nak kira pada episod akhir musim pertama tu Optimus Prime kalahla senang cakap. Bumblebee and the Gang yang berjaya hantar balik Megatronus ke alam mati. Aku tak tau apa berlaku kat musim kedua. Tunggu Portdy bagila episod dia baru tau cerita. Tapi apa-apapun antara versi megatron yang lawa aku rasa. Warna kelabu dan ungu ibarat kombinasi Megatron dan Galvatron. Dan dalam siri ini malah semua versi sebelum G2 kecuali movie yang terbaru takde wujudnya Galvatron lagi. Yang aku adanie adalah adalah versi deluxe class yang last keluar sebelum season 2 punya kartun start.Patutnya dapatkan yang Leader Class besar tapi susah nak dapat dan harganya agak mahal. Selalu Leader Class biasa dalam RM200.00 dah dapat. Tapi untuk Megatronus dah jejak RM350.00 tanpa sebab apa-apa pun. Aku pun tak paham. Ke salah letak harga.
 Tapi aku tau mana priority aku.Lagipun yang deluxe classniepun lagi cantik dan accurate design dia. Yang leader class punya Megatronusnya agak gemuk sikit. tak berapa lawala.Macam Megatronusnie chubby-chuby baik. Tak berapa kenala. Yang ini nampak lagi gagah. Tengok dia punya tank mode pun smart.
Design macam Galvatron asal. Memang sebiji macam kat dalam kartun.
Cuma bezanaya dah tak bagi meriam kat tangan. Dia bagi pedang aje. Cuma da gun aje kat kiri kanan lengan.Ikut cutting badan pun dah macam samurai.Memang cantikla. Walaupun tak se gah RM800.00 punya Devastator, Megatron, Megatronus or Galvatron still their leader. Fear and respect always a must. He is the Kaon(kawasan perintahan Decepticon) Arena Champion fighter. Tak pernah kalah.

7 comments:

  1. Mati2 aku ingat surat beranak Optimmus Prime taruk Optimus Primme. Bukan ye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Surat beranak Orion Pax. IC mengundi dah upgrade Optimus. Prime macam gelaran pangkat anugerah Datukship

      Delete
  2. fuh....aku masih bernasib baik pasal cuma minat kumpul tutup botol...hahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye tutup botol aje.Aku tengok kadang-kadang dulang pun ada. Hahaha. Minat masing-masing.

      Delete