Friday, July 6, 2018

JAPAN 3rd DAY OSAKA

Hari ketiga kat Osaka lagi. harinie keluar lambat sikit.
Jadual pack sikit. Naik bayak keretapi harinie.
First stop dekat Temple banyak tiang kuningnie.
Boleh minum air mineral aslinie.
mendaki anak tangga. Aku separuh jalan aje. bawak maryam.
 
Pastu pegi ketempat pelancongan yang pergi ke kampung banyak buluh. Naik keretapi klasik.
Ramai orang, so dalam sejam gak tunggu turn
Main-main dulu kat situ anak aku.
Ada gak jual kat stesen keretapi.
Smbahyang zohor bawah jambatannie. Memang seronok. Sejuk.
Nie suasana dalam keretapi. Padat.
Nak sampai keatas bukittu cantikala perman dangan.

Baru nak bakar. huh.
Salah satu stesen hentian
Sejuk. open air.
sampai kampung buluh hujan renyai sikit tapi pokok banyak tak basah sangatla.
Pastu jalan-jalan kat pekan situ. da jugak temple dan pusat ptarikan pelancong.


Aku tunggu Maryam kat bawah je. Lain jalan-jalan.
 Turun bukit punya view.
Lawa.


View pun cantik. sejuk pun ye gak


Jadi ninja sejuk.

Sambil tunggu bas nak bawak pergi stesen keretapi.
Sampai bandar Osaka nak makan kena tunggu jap. Ada waktu buka dan tutup. tapi pasal ada budak kecik, dia bukakkan surau dulu untuk rehat pasal kat luar nak magrib makin sejuk siap dengan angin lagi.

Ad cop halal nie tourist guide aku bawak. Memang bayak restoran halal sebenarnya kat Jepun.
Sambil tunggu.
Makan macam nasi ramen gitu. Ada rasa kicap macamtu. Budak-budak ayam goreng jela.
Sedap gak. 
Bini aku test mee ramen. Pun ok gak. 
Pas makan balik rehat. Besok kat Osaka lagi.

No comments:

Post a Comment