Saturday, July 21, 2018

JDT(4) VS KELANTAN(0)

Tak sangka pulak dapat tengok yang katanya game last JDT kat Larkinnie pasal musim depan dah main kat stadium baru. Terima kasih Cik Nasaruddin la yang tak dapat pergi offer tiket kat aku. Dia kata kena ambik anak dia kat Larkin. agak pelik dan pening aku. hehe tapi takpela rezeki aku. Balik kerja dengan tak mandi terus pergi rumah dia siap salah masuk lorong sebelah.
Nie dah dapat berenti maghrib kat masjid depan rumah Cik Nasaruddin. Habis minyak atar wakaf aku pakai kat masjidtu. Yela busuk belum mandi.
Agak lewat sikit sampai. Parking pun dah penuh. Menapak jauh sikitla.
Time sampai sini orang dah nyanyi lagu negaraku. Tukang jaga gate dah jerit suruh masuk gate nak tutup.Aku pun tawaf cari pintu B.Nasib baik sempat.

Last time pergi Larkin pun lawan kelantan jugak pergi dengan Haji dulu. Cuma haritu duduk hujung sana. Nie kat hujung sini pulak. Bawah budak-budak BOS. Memang meriah. Tapi kena mendongak tengok TV kat atas.
Ramai harinie. Dalam 20000 orang masa diumumkan. Selalu tak ramai musimnie banyak kosong. Pasal harinie specialkan nak bagi piala juara liga yang ke 5 bertutrut turut.
Tempat aku duduknie memang bingit denagn budaj-budak BOS menyanyi. Meriah.
First half kosong-kosong lagi.
kat TV tunjuk Piala baru dibawak keluar dari Bangunan sultan Ismail.
Tengah nak cari makanan terserempak dengan adik aku yang datang dengan geng-geng Pagoh,tangkak. geng-geng yang kereta kena sagat dengan lori Treller kat stadium Hang Jebat Melaka beberapa tahun lepas.
Deapn aku nie pun ada game jugak budak-budak main.
Final score 4-0.
Tengah tunggu pasang stage nak bagi piala. Ada yang dah keluar dulu. Mungkin nak pergidataran kot pasal celebration kat situ malamnie.
Yang bersidainie mungkin tak tau kot tak player tawaf malamnie kat stadium. Semua buat kat dataran bandaraya.
Tiket pun tak koyak. simpanla buat kenangan.
Keluar pun dah ramai orang kat luar. Memang jemla nak balik.
Player pun dah kat atas bas nak berarak.
Akupun balikla. Kerja besoknya.
Nice. champion again. Terima kasih Cik Nasaruddin.Hehehehe

No comments:

Post a Comment