Thursday, July 12, 2018

JAPAN 6th DAY TOKYO

Hari ke enam.
Biasala maryam main sambil tunggu keretapi.
Pastu tempat yang kitaorang nak pergi naik bas aje
Dalam 10 minit je naik bas. Kejap sangat.
Pergi ke sini. Studio Gimbli. Animation kegemran bini aku.

Supra lalu.
Dari luar memang nampak menarik muzium Studio Gimblinie.
Akan tetapi takleh masuk harinie pasal dah penuh orang book sampai petang. Tour guide aku tak beli awal-awal. Bini aku ok je tapi tour guide rasa bersalah sangat tak belikan awal-awal.Penal dia deal dengan orang yang jaga muzium suruh bagi masuk. Pasal tempatnie bini aku special request. Takde dalam schedule. Habis nak buat camana takde rezeki. Memang harinie je free. Pasnie full schedule.

Jadi naik bas balik pergi kat tempat macam Petaling street kat tengah-tengah bandar Sini dah tak naik apa. Jalan aje.
Penuh orang. Kiri kanan kedai aje.
Baju ninja pun ada jual.
Adala beli barang-barang makan dan cenderemata sikit. Pastu just jalan pass by aje.
Pastu Kitaorang akan naik ferri ke bandar Tokyo yang seberang.
Sebiji macam ferri yang dalam cerita XXX yang first Vin Diesel tu.
Cozzy la sikit. Kat luar sejuk gila.
Menara Fender tu.
Sampai aje turun berjalan kat area situ.
Macam kat New York rasanya.

Masuk kat shopping kompleks nie. 
Test western harinie. Agak mahal sikitla.
Lepas makan kedai G-Shock sebelah je.
Masa aku kat sini ada sorang cina Singapore tengah tapau 6 ke tujuh biji G-shock yang limited edition. Cakap melayu lagi.
Pastu keluar jalan lagi ke satu lagi shopping kompleks.
Tak sempat singgah.
Pasalnie lagi best. Patung gergasi Gundam
Real life 
Kata nya tak silap aku tiap tukar musim atau tahun akan tukar patungnie. Lupa aku. Memang pasang satu-satu macam yang orang minat gundam buat.
Maryam tu kalau boleh nak bawak balik satu.


Tengok tak nak balik dia.
Jalan sikit je dah jumpa Musium toyota pualk. Banyak sebenarnya bilik pameran, muzium kat sini. Larat tak larat je. Nie pun dah gelap. Tapi baru pukul 6:00pm. 

Aisyah dan Akmal beratur tunggu turn nak test.
Maryam dengan aku.
Last tempat untuk harinie.


Stesen train pun dekat je nak balik. Dapat duduk depan sekali lagi Aisyah. Orang tak ramai.
Layan Maryam on the way ke homestay. Ikut aku beli beras telur roti. Yang lain dah sampai dah. Besok sambung lagi.

No comments:

Post a Comment